tisdag 13 oktober 2015

Nyheter i kryddhyllan

Om jag tar och spinner vidare på temat kryddor, så måste jag visa de här nyinkomna kryddkvarnarna hos House by F.

Hur tjusiga som helst! Numera är det ju lite så, att kryddor kan vara både vansinnigt goda att äta och vackra att se på. Bästa kombinationen.



Jag, som ibland behöver ett litet tag för att vänja ögat för vissa nyheter i trendsvängningarna, har äntligen fått upp ögonen för koppar. Och varför inte ha en robust koppar-kvarn i sitt kök?! Roligt också då det finns många olika kryddor att välja mellan. Jag är ju så tråkig att jag vill ha vanligt salt och normal svartpeppar i mina kvarnar, men tänk om man skulle vara lite wild and crazy och köpa sig ljusrosa himalayasalt.




Mina kryddkvarnar, som skymtar på den här bilden, har jag annars haft ett bra tag. De är omtyckta och rejäla och skulle alldeles säkert få komma fram igen sen när koppartiden har blåst förbi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar