måndag 23 februari 2015

Kvällsprogrammet

Jag kunde ju inte bara fylla dagen med städning heller. Med loppis i grannkommunen är det svårt att låta bli, så jag tog fina vännen med dotter under armen och åkte på fyndjakt.

Oberoende om man fyndar i mängder eller inte så gillar jag att gå på loppis. Så här mitt i småbarnslivet är det den perfekta klädbutiken, även om man aldrig vet vad man ramlar över och man får så lov att ha lite framförhållning i sina inköp. Och nog är det roligt när man sen (efter någon månad eller ibland till och med år) kan plocka fram en loppisfyndad halare eller en i princip oanvänd finskjorta för knappt några pengar alls - när de små mitt i allt har växt till sig och behöver något större.

Kvällens runda kanske inte kvalar in på någon topplista över lyckade loppisrundor för just min del, även om barngarderoben fylldes på lite grann för några ynka slantar. Men, vad som däremot var toppen var sällskapet. Bilresan. Snacket som aldrig blir färdigpratat.

Vad vore väl livet utan vänner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar