söndag 23 februari 2014

En lördag i februari

Älska lediga dagar!

I går bjöd förmiddagen på snögubbe-vänlig blidsnö. Något blött blev det, och som bilden visar var det inte så mycket kvar av herrn efter några timmar i eftermiddagssolen, men vad gör väl det. Särskilt många gubbar har det inte blivit denna vinter så allt räknas.


Ju större familjens yngste blir, desto roligare blir det att pyssla med honom. Och, eftersom jag har gjort det enkelt för mig med världens bästa pyssellåda som hjälp, så går det hur lätt som helst att tillverka allt möjligt tillsammans, istället för bara bredvid varandra. Såg dock att priset har höjts sen jag köpte den, typiskt...


Typ sånt kan en två-åring med mammas hjälpande hand åstadkomma. Och, det är riktigt roligt!

Jag har egentligen ingen enorm pysselådra, men jag kan ändå tycka att det är kul att klippa och klistra (så är jag ju en PF-produkt också). För två år sen gav jag mig för första gången i kast med scrapbooking, men sen blev det inte mer än några blad - som dessutom har legat i tryggt förvar i samma skåp sen dess utan att jag så mycket som har tittat på dem. Fast nu, när jag märker att det här med att pyssla verkar gå hem hos fler än mig, så kanske vi får ge oss i kast med några gemensamma foto-projekt framöver. Borde bara framkalla några bilder först...

Pysslar du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar